Pakistan Dışişleri Bakanlığı, ABD ve İran arasındaki teknik düzeydeki görüşmelerin 21 Haziran’da İsviçre’de yapılacağını açıkladı. Pakistan ve Katar arabulucu olacak.
Pakistan Dışişleri Bakanlığı, ABD ve İran arasında teknik düzeyde görüşmelerin 21 Haziran’da İsviçre’nin Bürgenstock kasabasında gerçekleştirileceğini duyurdu. “İslamabad Mutabakatı”nın imzalanmasının ardından yapılacak görüşmelerde, arabulucu sıfatıyla Pakistan ve Katar temsilcileri de yer alacak.
Görüşmelerde, İran’ın mutabakat zaptının uygulanması ve İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırılarının durdurulması gibi konuların ele alınması bekleniyor. İran, bu konularda temaslarda bulunmak üzere bir heyetin İsviçre’ye hareket ettiğini daha önce açıklamıştı.
Pakistan Başbakanlık Ofisinden bir yetkili, İsviçre’deki teknik düzeydeki görüşmelerde ülkesini Başbakan Şahbaz Şerif’in temsil edeceğini belirtti. Pakistan İçişleri Bakanı Muhsin Nakvi’nin de İsviçre’ye gitmek üzere yola çıktığı aktarıldı.
İran ve ABD, Pakistan aracılığıyla yürütülen müzakereler sonucunda 14 Haziran’da savaşın durdurulması ve sorunların görüşmelerle çözülmesini öngören 14 maddelik bir mutabakata varmıştı. “İslamabad Mutabakatı” olarak adlandırılan bu belge, 18 Haziran’da İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalanarak yürürlüğe girdi.
Mutabakat, Lübnan’daki savaşın sona erdirilmesi, Hürmüz Boğazı’nın açılması ve ABD’nin İran’a uyguladığı deniz ablukasının kaldırılması gibi maddeleri içeriyor. Belgenin imzalanmasının ardından tarafların, nihai anlaşmaya ulaşmak amacıyla İran’ın nükleer programı ve yaptırımların kaldırılması gibi konularda 60 günlük bir müzakere sürecine başlaması öngörülüyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]