İşgalci İsrail ordusu, Lübnan’daki ateşkese ve ABD-İran mutabakatına rağmen saldırılarını sürdürerek, ülkenin güneyindeki beldeleri hedef aldı.
İşgalci İsrail ordusu, Lübnan’ın güneyindeki ateşkese ve ABD-İran arasında varıldığı belirtilen mutabakata rağmen saldırılarını sürdürdü. İsrail savaş uçakları ve topçusu, Yukarı Nebatiye, Beraşit ve Beyt Yahun beldelerini hedef aldı.
Lübnan resmi ajansı NNA’ya göre, İsrail savaş uçakları sabah saatlerinde Yukarı Nebatiye çevresine iki ayrı hava saldırısı düzenledi. Akşam saatlerinde ise İsrail topçusu Beraşit ve Beyt Yahun beldeleri çevresine yaklaşık 10 top mermisi attı. Eş zamanlı olarak Beyt Yahun yönüne makineli tüfeklerle de ateş açıldığı bildirildi.
Bu saldırıların yanı sıra, İsrail ordusunun dün Nebatiye’ye bağlı Meyfedun beldesinde insansız hava aracıyla bir araca düzenlediği saldırıda iki kişi hayatını kaybetti. İran ve ABD, Pakistan aracılığıyla yapılan müzakereler sonucunda 14 Haziran’da savaşın durdurulmasını ve sorunların görüşmelerle çözülmesini öngören 14 maddelik bir mutabakata varmışlardı. Bu mutabakatın Lübnan’da da savaşın sona erdirilmesini içerdiği belirtilmişti.
İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırıları 2 Mart’ta yoğun hava harekatlarıyla başlamış ve ülkenin güneyinde birçok belde işgal edilmişti. Lübnan hükümeti, bu süreçte bir milyonu aşkın kişinin yerinden edildiğini açıklamıştı. ABD Başkanı Donald Trump, 24 Nisan’da yaptığı açıklamada, 17 Nisan’da yürürlüğe giren 10 günlük geçici ateşkesin üç hafta daha uzatıldığını duyurmuştu. ABD arabuluculuğunda 14-15 Mayıs’ta gerçekleştirilen üçüncü tur görüşmelerin ardından ise 17 Mayıs itibarıyla ateşkesin 45 gün uzatılması kararlaştırılmıştı. Lübnan Sağlık Bakanlığı’nın son açıklamasına göre, İsrail’in 2 Mart’tan bu yana düzenlediği saldırılarda 4 bin 230 kişi hayatını kaybetti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]