ABD ve İran’ın İsviçre’de anlaştığı Lübnan ateşkesini denetleme mekanizmasından İsrail dışarıda kaldı. Netanyahu diplomatik girişim başlattı.
ABD ile İran, İsviçre’deki müzakerelerde Lübnan’da ateşkesi denetleyecek yeni bir mekanizma üzerinde anlaştı. İsrail’in bu yapıdan dışlanması üzerine Başbakan Binyamin Netanyahu diplomatik girişimler başlattı. İsrail basını, Kanal 12 televizyonuna dayandırdığı haberinde, Netanyahu’nun durum karşısında “panik içinde” olduğunu aktardı.
Yeni mekanizma, ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan’dan oluşacak. Bu yapı, Washington yönetiminin 2024 yılında kurduğu Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ve Birleşmiş Milletler’i içeren önceki mekanizmanın yerini aldı.
İran ile ABD heyetleri, Katar ve Pakistan arabuluculuğunda İsviçre’de bir araya geldi. Müzakerelerin ilk turu 21 Haziran’da sona erdi. Taraflar, 14 maddelik bir mutabakat zaptının teknik detaylarını görüştü.
Katar ve Pakistan Dışişleri Bakanlıkları, yayımladıkları ortak açıklamada önemli detayları paylaştı. Taraflar, arabuluculuk çabalarının siyasi yönlerini denetlemek üzere üst düzey bir komite kurma konusunda anlaştı. Ayrıca, nihai bir anlaşmaya 60 gün içinde ulaşmayı hedefleyen bir yol haritası belirledi.
İranlı yetkililer, Lübnan’daki çatışmayı sonlandırma görüşmelerinde ilerleme kaydedildiğini açıkladı. Yeni kurulacak ateşkes izleme mekanizmasına İran temsilci gönderecek. İran ve ABD heyetleri teknik görüşmelerini sürdürmeyi planlıyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]