Hükümetin Uyguladığı Zamlar Enflasyon Raporunu Doğruladı Merkez Bankası’nın enflasyon raporunda belirttiği yıl sonu hedefiyle ilgili riskler arasında yer alan “Yönetilen ve yönlendirilen fiyat düzenlemelerinin enflasyonda öngörülen düşüş patikasıyla uyumlu olmaması” endişesi, hükümetin köprü ve otoyol geçiş ücretlerine yapılan zamlarla gerçeğe dönüşmeye başladı. Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretlerindeki Artış Oranları Hükümetin asgari ücrete ara zam yapmayacağını…
Merkez Bankası’nın enflasyon raporunda belirttiği yıl sonu hedefiyle ilgili riskler arasında yer alan “Yönetilen ve yönlendirilen fiyat düzenlemelerinin enflasyonda öngörülen düşüş patikasıyla uyumlu olmaması” endişesi, hükümetin köprü ve otoyol geçiş ücretlerine yapılan zamlarla gerçeğe dönüşmeye başladı.
Hükümetin asgari ücrete ara zam yapmayacağını açıklamasına rağmen köprü ve otoyol geçiş ücretlerindeki zamlar, dört buçuk ayda %182’ye varan artışlarla enflasyonla mücadele çabalarını zora soktu. İşte bazı geçiş ücretlerindeki son durum:
TCMB’nin enflasyon raporunda, yönetilen ve yönlendirilen fiyatların enflasyon patikasına uyum sağlamamasının enflasyon üzerinde baskı yaratabileceği vurgulanmıştı. Vergi ve fiyat düzenlemelerinin enflasyonla uyumsuz olması halinde para politikasında sıkı duruşun önemine dikkat çekilmişti.
Prof. Dr. Uğur Emek’e göre, KÖİ projelerinde belirlenen geçiş ücretleri, verilen garanti ödemelerinin oldukça altında kalmakta ve devlet tarafından bu farkın karşılanması gerekmektedir. Örneğin, Osmangazi Köprüsü’nde geçiş ücreti ile zamlı ücret arasındaki fark devlet tarafından karşılanmakta ve bu durum devlete önemli mali yük getirmektedir.
Hükümetin belirli fiyatları yönlendirmesi ve zamlar uygulaması, enflasyonla mücadele stratejilerini olumsuz etkileyebilir. Yönetilen ve yönlendirilen fiyatların enflasyon patikasıyla uyumlu olması ve mali politikaların dengeli bir şekilde yürütülmesi, ekonomik istikrarın korunması açısından önem taşımaktadır.
Reklam & İşbirliği: [email protected]