1915 Çanakkale Köprüsü ve Diğer Önemli Tesisler Türkiye, karayolu ulaşımında 1915 Çanakkale Köprüsü, Ovit Tüneli gibi önemli tesisleri hizmete alarak büyük atılımlar gerçekleştirdi. Türkiye’deki Köprü ve Tünel Sayıları Türkiye’de toplam 9 bin 872 köprü ve viyadük bulunuyor. Bu yapıların toplam uzunluğu 775 km’yi aşmış durumda. Son 22 yılda tünel yapımında yüzde 1400’den fazla artış yaşandı….
Türkiye, karayolu ulaşımında 1915 Çanakkale Köprüsü, Ovit Tüneli gibi önemli tesisleri hizmete alarak büyük atılımlar gerçekleştirdi.
Türkiye’de toplam 9 bin 872 köprü ve viyadük bulunuyor. Bu yapıların toplam uzunluğu 775 km’yi aşmış durumda. Son 22 yılda tünel yapımında yüzde 1400’den fazla artış yaşandı.
1915 Çanakkale Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Zigana ve Ovit Tünelleri gibi önemli yapılar Türkiye’nin karayolu ağında önemli bir yer tutuyor.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi köprülerde hibrit tasarımlar kullanılarak ileri teknolojiye dayalı çözümler üretildi. Bu köprülerde asma köprü ve gergin eğik askılı köprü teknolojileri bir araya getirildi.
Zigana Tüneli, Avrupa’nın en uzun, dünyanın da 3’üncü büyük çift tüp karayolu tüneli olarak dikkat çekiyor. Bu tünellerde dikey havalandırma şaftları ve hava değişim istasyonları gibi yenilikçi çözümler kullanılıyor.
Viyadüklerde kullanılan çelik malzemeler, kendini koruyabilen özelliklere sahip. Kömürhan Köprüsü ise Türkiye’nin ilk ‘dengeli konsol köprüsü’ özelliğini taşıyor.
Avrasya Tüneli’nde dünyanın ilk iki katlı karayolu geçişi gerçekleştirilirken, Ankara-Niğde Otoyolu Türkiye’nin ‘en akıllı’ yolu olarak hizmete açıldı. Olay Algılama sistemi gibi yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sistemler, karayolu ulaşımında yeni bir dönemi başlattı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]