Karanlık Ticari Tasarımlar ve Yasak Reklamlar 2024’te de Denetim Altında Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin “Reklam Kurulu Raporu”nu yayımlayarak tüketicileri yanıltan ya da yasak olan reklamları denetim altında tutacağını duyurdu. Rapor, reklam ve tanıtım sektöründe karanlık ticari tasarımların özellikle dijital platformlarda artış gösterdiğini vurguluyor. Aykırılık Tespit Edilen Dosyaların Sayısı Reklam Kurulu’nda incelenen 533 dosyada aykırılık…
Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin “Reklam Kurulu Raporu”nu yayımlayarak tüketicileri yanıltan ya da yasak olan reklamları denetim altında tutacağını duyurdu. Rapor, reklam ve tanıtım sektöründe karanlık ticari tasarımların özellikle dijital platformlarda artış gösterdiğini vurguluyor.
Reklam Kurulu’nda incelenen 533 dosyada aykırılık tespit edildi. Bu dosyaların 345’ine reklamı durdurma, 188’ine ise idari para ve durdurma cezası uygulandı. “Diğer mal ve hizmetler” sektörü kapsamında incelenen reklamlara toplamda 92,4 milyon lira idari para cezası kesildi.
Sağlık sektöründe mevzuata aykırı bulunan 236 reklam için durdurma kararı alınırken, gıda sektöründe ise 38,2 milyon lira idari para cezası kesildi. Ayrıca, kozmetik ve temizlik ürünleri, dayanıklı tüketim malları ve teknoloji, iletişim, finansal hizmetler, tütün ve alkol, turizm gibi sektörlerde de aykırı reklamlara cezalar verildi.
Reklam Kurulu, sosyal medyadaki reklamları da yakından takip ediyor. Dijital mecralara ilişkin görüşülen 1917 dosyanın 707’si sosyal medyadaki reklamları oluştururken, yaklaşık yüzde 84’ü Instagram’da yer aldı. Facebook, Youtube, X, TikTok ve LinkedIn gibi platformlar da reklam denetiminde dikkat çeken mecralar arasında yer aldı.
Reklam Kurulu’nun çalışmalarıyla tüketicilerin yanıltıcı veya yasak reklamlarla karşılaşma olasılığı azaltılmaya çalışılıyor. Bu doğrultuda, sektörlerin reklam uygulamalarının detaylı bir şekilde incelenmesi ve gerekli cezaların uygulanması önem taşıyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]