Gençlerin Klasik İş Anlayışına Bakışı Değişiyor Realta Danışmanlık tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye genelinde 121 üniversiteden 91 bin 342 öğrenci ve iş yaşamının ilk 5 yılındaki 39 bin 533 gençle gerçekleştirilen anket, gençlerin klasik mesaili asgari ücretli işleri istemediğini gösterdi. Çalışma Alanı Tercihleri Değişiyor Araştırmaya katılan gençlerin en çok çalışmak istediği bölüm yüzde 23,39 ile…
Realta Danışmanlık tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye genelinde 121 üniversiteden 91 bin 342 öğrenci ve iş yaşamının ilk 5 yılındaki 39 bin 533 gençle gerçekleştirilen anket, gençlerin klasik mesaili asgari ücretli işleri istemediğini gösterdi.
Araştırmaya katılan gençlerin en çok çalışmak istediği bölüm yüzde 23,39 ile üretim ve Ar-Ge alanını tercih ederken, ikinci sırada pazarlama ve reklam, üçüncü sırada ise IT (bilgi teknolojisi) yer aldı.
Katılımcıların %78’i, “hibrit çalışma” modelini tercih ederken, işe başlamadan önce hem ofis hem de uzaktan çalışma imkanı olmadığını belirtti. İş yaşamına atılmış gençlerde ise bu oran %64 olarak belirlendi.
Önceki yıllarda telekom, bankacılık ve denetim sektörü firmalarının liderliğini bırakıp, savunma sanayi, hızlı tüketim ürünleri ve e-ticaret şirketleri gençlerin yeni tercihleri arasında yer almaya başladı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]