Özvar: Türk Yükseköğretimi Uluslararası Hareketlilikte Önemli Bir Rol Oynamayı Hedefliyor Türkiye’nin Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Özvar, Türk yükseköğretimini bölgesel ve küresel düzeyde akademisyen, öğrenci ve idari personel hareketliliğiyle etkileşiminin odak noktası haline getirmeyi hedeflediklerini açıkladı. Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi Hazırlanıyor Özvar, 2024-2028 yıllarını kapsayacak Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi’nin hazırlık aşamasında olduklarını belirtti. Belgenin temel hedefleri…
Türkiye’nin Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Özvar, Türk yükseköğretimini bölgesel ve küresel düzeyde akademisyen, öğrenci ve idari personel hareketliliğiyle etkileşiminin odak noktası haline getirmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Özvar, 2024-2028 yıllarını kapsayacak Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi’nin hazırlık aşamasında olduklarını belirtti. Belgenin temel hedefleri arasında şu maddeler bulunmaktadır:
– **Bilim Vatanı Oluşturma:** Dünya genelindeki Türk bilim insanlarının envanterinin çıkarılması ve bu bilim insanlarının oluşturduğu Bilim Vatanı’nın güçlendirilmesi.
– **Uluslararası Kampüslerin Açılması:** Üniversitelerin yurt dışında kampüs, fakülte ve program açmalarının teşvik edilmesi. Azerbaycan ve Özbekistan’dan sonra Balkanlar, Orta Doğu, Orta Asya ve Afrika’da Türk üniversitelerinin kampüslerinin açılması planlanıyor.
– **Uzmanlaşmış Mezunların Kazandırılması:** Özellikle yüksek teknoloji, mühendislik, tıp ve fen bilimleri alanlarında uzmanlaşmış uluslararası mezunların Türk üniversitelerine ve sanayiye kazandırılması.
Özvar, uluslararası saygınlığa sahip bilim insanlarının Türk üniversitelerinde çalışmalarını teşvik etmek için düzenlemelerin genişletileceğini ve Türk Dünyası Yükseköğretim Alanı’nın güçlendirileceğini belirtti. Ayrıca, uluslararası öğrenci sayısının arttırılması ve akademisyenlerin yurt dışındaki çalışmalarının desteklenmesi konularında da adımlar atılacağını vurguladı.
YÖK verilerine göre, Türkiye şu anda 350 bin uluslararası öğrenciye ev sahipliği yaparak dünyanın en fazla uluslararası öğrenciye sahip 8. ülkesi konumunda bulunuyor. Strateji belgesi, nitelikli uluslararası öğrencilerin Türk yükseköğretim sistemine kazandırılmasını amaçlayarak uluslararası öğrenci kabul süreçlerini geliştirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda, TR-YÖS sınavının uluslararası düzeyde tanınan bir sınav haline getirilmesi planlanmaktadır.
Bu stratejik hedefler doğrultusunda Türkiye’nin yükseköğretimde uluslararası bir cazibe merkezi haline gelmesi ve uluslararası iş birliklerinin artırılması amaçlanmaktadır.
Reklam & İşbirliği: [email protected]